Er du også træt af kedelige mainstream-biler, men har ikke en halv million på bilbudgettet? Mange danske kvinder sætter sig hver dag bag rattet af en hverdagsbil, hvor fornuften overskygger ethvert ønske om at vise personlighed og blive set. For sådan er det jo i Danmark, hvor bilerne er dyre; de fleste af os vælger bil med fornuften og ikke så meget med hjertet. Men hvis du kan leve med et lettere brugt bil, findes der faktisk flere fede biler for dig, som gerne vil køre med stil uden det koster en formue. Her kan du læse om nogle af dem.

Mini - Den stilsikre
Helt tilbage i 2002 var Mini med til at starte retrobølgen inden for europæisk bildesign. Med et tydeligt designlink til den gamle Mini har den hjulene helt ude i hjørnerne, en lille stejl forrude, en stejl bagende og karakteristiske runde forlygter. Indvendigt er Mini også helt sin egen med det kæmpestore speedometer placeret midt i bilen ligesom i den gamle mini.
Mange vil huske bilen fra filmen ”The Italian Job”, hvor en cool Chalize Theron sammen med Mark Wahlberg mejslede den lille Mini ind i manges hjerner i en højspændt actionthriller.
Mini blevet fornyet flere gange siden 2002, hvor man dog skal være kender for at bemærke forskellene. Det er med til at holde brugtpriserne oppe, og selvom priserne svinger meget, så holder modellen generelt prisen godt, hvilket naturligvis også er en fordel for dig, den dag du skal af med bilen igen. De fleste Mini’er i Danmark har et skrabet udstyrsniveau, så sørg for at gå efter en model, der som minimum har aircondition.
Der er ikke mange Mini’er med under 5 år på bagen til salg til under 150.000 kr., så det kan godt være, du kommer til at vente på den rigtige bil. I skrivende stund rækker budgettet på 150.000 kr. til basismodellen Mini One 1,6 med 75 HK fra 2011 med omkring 70.000 km på tælleren – og uden ret meget udstyr. Men den skal nok skabe opmærksomhed og give dig et smil på læben, når du kører i den.
Helt tilbage i 2002 var Mini med til at starte retrobølgen inden for europæisk bildesign. Med et tydeligt designlink til den gamle Mini har den hjulene helt ude i hjørnerne, en lille stejl forrude, en stejl bagende og karakteristiske runde forlygter. Indvendigt er Mini også helt sin egen med det kæmpestore speedometer placeret midt i bilen ligesom i den gamle mini.
Mange vil huske bilen fra filmen ”The Italian Job”, hvor en cool Chalize Theron sammen med Mark Wahlberg mejslede den lille Mini ind i manges hjerner i en højspændt actionthriller.
Mini blevet fornyet flere gange siden 2002, hvor man dog skal være kender for at bemærke forskellene. Det er med til at holde brugtpriserne oppe, og selvom priserne svinger meget, så holder modellen generelt prisen godt, hvilket naturligvis også er en fordel for dig, den dag du skal af med bilen igen. De fleste Mini’er i Danmark har et skrabet udstyrsniveau, så sørg for at gå efter en model, der som minimum har aircondition.
Der er ikke mange Mini’er med under 5 år på bagen til salg til under 150.000 kr., så det kan godt være, du kommer til at vente på den rigtige bil. I skrivende stund rækker budgettet på 150.000 kr. til basismodellen Mini One 1,6 med 75 HK fra 2011 med omkring 70.000 km på tælleren – og uden ret meget udstyr. Men den skal nok skabe opmærksomhed og give dig et smil på læben, når du kører i den.

Fiat 500 - Klassikeren
Fiat 500 tog verden med storm, da den kom frem i 2008. Designet er en nyfortolkning af 1950’ernes nuttede Fiat 500, som var mikroskopisk i størrelse, og som havde motoren liggende bagi. Her 7 år efter introduktionen ser retrodesignet, som også går igen i kabinen, stadig friskt ud. Fiat har netop introduceret en ny udgave af 500-modellen, men du skal faktisk være kender for at se forskellen på de to modeller.
De fleste kender en, der har eller har haft en Fiat 500, og det er faktisk bilens største akilleshæl i dette selskab af biler. 500-modellen er blevet så almindelig i gadebilledet, at den ikke længere trækker opmærksomhed fra forbipasserende.
Med et budget på 150.000 kr. får du en spritny Fiat 500, som du kan tilpasse ned i mindste detalje mht. udstyrs- og farvekombinationer. Gå efter den sjove 2-cylindrede TwinAir Turbo og udstyrsniveau’et Popstar, som har det vigtigste.
Fiat 500 tog verden med storm, da den kom frem i 2008. Designet er en nyfortolkning af 1950’ernes nuttede Fiat 500, som var mikroskopisk i størrelse, og som havde motoren liggende bagi. Her 7 år efter introduktionen ser retrodesignet, som også går igen i kabinen, stadig friskt ud. Fiat har netop introduceret en ny udgave af 500-modellen, men du skal faktisk være kender for at se forskellen på de to modeller.
De fleste kender en, der har eller har haft en Fiat 500, og det er faktisk bilens største akilleshæl i dette selskab af biler. 500-modellen er blevet så almindelig i gadebilledet, at den ikke længere trækker opmærksomhed fra forbipasserende.
Med et budget på 150.000 kr. får du en spritny Fiat 500, som du kan tilpasse ned i mindste detalje mht. udstyrs- og farvekombinationer. Gå efter den sjove 2-cylindrede TwinAir Turbo og udstyrsniveau’et Popstar, som har det vigtigste.

Alfa Romeo Mito - Outsideren
Der er ikke mange, der kender Alfa Romeos lille Mito, men med sit frække design er den italienske minibil selvskrevet i dette selskab af biler, fordi den skiller sig ud fra mængden og byder på noget X-faktor.
Når du åbner bildøren, vil kendere straks lægge mærke til en detalje som de rammeløse døre (hvor der ikke er nogen ramme rundt om vinduet - ligesom på sportsvogne og cabriolet’er) – det er en ret fed detalje. Under skallen deler Mito meget teknik med søstermodellerne fra Fiat, og det betyder at den kører fint. Kvalitetsmæssigt har Alfa Romeo haft et lidt blakket ry, men der er sket meget de senere år, og der er ikke umiddelbart noget, der tyder på, at en Mito skulle have flere værkstedsdage end andre biler.
På plussiden tæller nogle særdeles rimelige priser, og at nogle biler har et højt udstyrsniveau.
Budgettet på 150.000 kr. rækker fint til en 1,4 Distinctive fra 2013 med kun 9.000 km, og dermed får du en næsten en ny bil inden for budgettet.
Der er ikke mange, der kender Alfa Romeos lille Mito, men med sit frække design er den italienske minibil selvskrevet i dette selskab af biler, fordi den skiller sig ud fra mængden og byder på noget X-faktor.
Når du åbner bildøren, vil kendere straks lægge mærke til en detalje som de rammeløse døre (hvor der ikke er nogen ramme rundt om vinduet - ligesom på sportsvogne og cabriolet’er) – det er en ret fed detalje. Under skallen deler Mito meget teknik med søstermodellerne fra Fiat, og det betyder at den kører fint. Kvalitetsmæssigt har Alfa Romeo haft et lidt blakket ry, men der er sket meget de senere år, og der er ikke umiddelbart noget, der tyder på, at en Mito skulle have flere værkstedsdage end andre biler.
På plussiden tæller nogle særdeles rimelige priser, og at nogle biler har et højt udstyrsniveau.
Budgettet på 150.000 kr. rækker fint til en 1,4 Distinctive fra 2013 med kun 9.000 km, og dermed får du en næsten en ny bil inden for budgettet.

Audi A1 – Det sikre valg
Audis biler er i disse år lidt som designklassikerne indenfor møbler – de er indbegrebet af god stil, og de er sikre valg, men de røber ikke nødvendigvis noget om din personlighed. Det gælder også for Audi’s mindste model A1, som netop sniger sig ind under prisrammen for denne artikel.
De fleste vil nikke anerkendende til dig, når du kommer kørende i din A1, men få mennesker vil dreje hovedet af led for at se dig, for designet er afdæmpet. A1-modellen er Audi’s første rigtige minibil i over 30 år, men Audi har formået at bygge rigtig meget af sit DNA ind i modellen: Den nyeste teknologi, høj kvalitet og finish – og naturligvis et flot design. De fleste A1’ere i denne prisklasse er ret skrabet udstyret. Du skal sikre dig, at bilen som minimum har aircondition, og at den har overholdt alle serviceeftersyn.
Til de 150.000 kr. får du en 3-dørs 1,2 TSI 2010 model med omkring 70.000 km. Motoren er en fantastisk lille turbomotor, som føles langt stærkere end 1,2 betegnelsen antyder, og som kører langt på literen. Udstyrsmæssigt skal du gå efter en Ambition-udgave, som har lidt flere af de lækre detaljer end basismodellen Attraction.
Audis biler er i disse år lidt som designklassikerne indenfor møbler – de er indbegrebet af god stil, og de er sikre valg, men de røber ikke nødvendigvis noget om din personlighed. Det gælder også for Audi’s mindste model A1, som netop sniger sig ind under prisrammen for denne artikel.
De fleste vil nikke anerkendende til dig, når du kommer kørende i din A1, men få mennesker vil dreje hovedet af led for at se dig, for designet er afdæmpet. A1-modellen er Audi’s første rigtige minibil i over 30 år, men Audi har formået at bygge rigtig meget af sit DNA ind i modellen: Den nyeste teknologi, høj kvalitet og finish – og naturligvis et flot design. De fleste A1’ere i denne prisklasse er ret skrabet udstyret. Du skal sikre dig, at bilen som minimum har aircondition, og at den har overholdt alle serviceeftersyn.
Til de 150.000 kr. får du en 3-dørs 1,2 TSI 2010 model med omkring 70.000 km. Motoren er en fantastisk lille turbomotor, som føles langt stærkere end 1,2 betegnelsen antyder, og som kører langt på literen. Udstyrsmæssigt skal du gå efter en Ambition-udgave, som har lidt flere af de lækre detaljer end basismodellen Attraction.
Samme stil til den halve pris
Lyder det fristende at sætte sig bag rattet i en stilsikker bil i stedet for en kedelig mainstream bil som naboens? Så er der altså mange muligheder, og det kan sagtens lade sig gøre uden at sætte fornuften over styr.
Er 150.000 kr. stadig i overkanten af budgettet, kan alle modellerne (undtagen Audi A1) endda findes til omkring den halve pris. Her får du stadig den samme stil, men naturligvis en ældre bil med flere km på bagen. Det behøver dog ikke være noget problem, hvis du ser dig godt for, når du køber bilen, og hvis du er villig til at sætte lidt mere af til vedligehold af bilen. //
Vil du være sikker på at få den helt rigtige bil til den rigtige pris? Så lad AUTOHELPER hjælpe med dit bilkøb. Det er let, trygt og billigt – i mange tilfælde gratis, fordi AUTOHELPER handler prisen ned for dig. Og har du en bil, som du skal af med, hjælper AUTOHELPER dig også med at få solgt den til den bedst mulige pris. Læs mere her.
Lyder det fristende at sætte sig bag rattet i en stilsikker bil i stedet for en kedelig mainstream bil som naboens? Så er der altså mange muligheder, og det kan sagtens lade sig gøre uden at sætte fornuften over styr.
Er 150.000 kr. stadig i overkanten af budgettet, kan alle modellerne (undtagen Audi A1) endda findes til omkring den halve pris. Her får du stadig den samme stil, men naturligvis en ældre bil med flere km på bagen. Det behøver dog ikke være noget problem, hvis du ser dig godt for, når du køber bilen, og hvis du er villig til at sætte lidt mere af til vedligehold af bilen. //
Vil du være sikker på at få den helt rigtige bil til den rigtige pris? Så lad AUTOHELPER hjælpe med dit bilkøb. Det er let, trygt og billigt – i mange tilfælde gratis, fordi AUTOHELPER handler prisen ned for dig. Og har du en bil, som du skal af med, hjælper AUTOHELPER dig også med at få solgt den til den bedst mulige pris. Læs mere her.